Hírek

Hírek

Újra meghirdeti fiatal mérnököknek szóló ösztöndíjprogramját a Swietelsky

Újra meghirdeti fiatal mérnököknek szóló ösztöndíjprogramját a Swietelsky

Idén folytatódik a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. tehetséggondozási programja. Az osztrák Swietelsky AG két magyarországi leányvállalata a 2022/2023-as felsőoktatási tanévben is meghirdeti ösztöndíj lehetőségét a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Építőmérnöki Karának hallgatói részére.

 A több mint 30 éve Magyarországon jelenlévő Swietelsky-cégcsoport meghatározó szereplője a hazai építőiparnak. A társaság magyarországi leányvállalatai elkötelezettek az építőipar versenyképességének növelése, a technológiai újítások bevezetése és a megfelelő szakmai tudás biztosítása iránt. A cégcsoport elismertségét többek között

  • a legmodernebb technológiák alkalmazásának,
  • a rendelkezésre álló vasútépítési gépparknak,
  • korszerű saját acélszerkezetgyártási kapacitásnak
  • és a kiválóan képzett szakembergárdának

köszönheti.

 

A tehetséggondozási program elsődleges célja az elhivatott építőmérnök hallgatók célzott támogatása, szakmai fejlődésük elősegítése, hogy az egyetemi képzés mellett gyakorlati ismeretüket is bővítsék.

A Swietelsky küldetésének tekinti a fiatal mérnökök tanulmányainak és ismereteinek fejlesztését, a hazai mérnöki utánpótlás biztosítását. Erről korábban Vingelmann Szabolcs, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetője is beszélt lapunknak adott interjújában.

 

A résztvevő hallgatókat mentorok segítik

A támogatott hallgatók számára szakmai vezetőt jelölnek ki a cégek, aki munkájában kíséri és segíti a fiatal mérnököt. A program időtartama alatt a Swietelsky Vasúttechnika Kft. vagy a Swietelsky Magyarország Kft. hetente minimum 8 kontaktórát biztosít. Ezen felül az alábbiak illetik meg a kooperációban résztvevő mérnököket:

 

•            havi bruttó 100.000,- Ft támogatási összeg;

•            részvétel a Támogató és Támogatott által közösen választott építőipari szakmai rendezvényen;

•            szakmai látogatási lehetőség a cégcsoport telephelyein, projektjein;

•            nyáron (július/augusztus) teljes munkaidőben történő szakmai gyakorlat lehetősége.

 

Az 1 évre szóló támogatásra pályázatot kell benyújtani, melynek határideje július 15 - szeptember 5.  A beérkező jelentkezéseket a Swietelsky képviselőiből és a BME Építőmérnöki Karának felkért oktatóiból álló Szakmai Bizottság bírálja el. Összesen 2+2 fő hallgató nyertes pályázatát hirdethet ki a testület.

A feltételekről és a leadás további részleteiről ebben a dokumentumban olvashatnak az érdeklődő hallgatók.

 

Az első sikeres év után nem volt kérdés a folytatás

Lapunk folyamatosan beszámolt az első ízben tavaly meghirdetett ösztöndíj programról. Áprilisban hosszabb összeállítást közöltünk, amelyben a hallgatók számoltak be arról, hogy milyen tapasztalatokat szereztek, hogyan tudják a gyakorlatban alkalmazni az egyetemen szerzett tudást.  

 

Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

 

A program felelőse Erdélyi András, a Swietelsky Vasúttechnika vállalkozási igazgatója, aki lapunknak nemrég adott interjújában is kiemelte a program jelentőségét. Külön kitért arra, hogy az első évben a kutatásfejlesztés területén kézzel fogható eredmény is született: a kutatócsoport egy új, külföldön már alkalmazott technológiát dolgozott ki a magyarországi vasúti felsővezeték kivitelezés területén.

Zóka József, a Swietelsky Magyarország Kft. HR vezetője olyan hosszútávú együttműködésként értékelte a programot, amely a fiataloknak hasznos gyakorlati tapasztalat és elhelyezkedési lehetőség. 

 

Közösen tökéletesítik tovább a programot

Lovas Tamás a BME Építőmérnöki Karának oktatási dékánhelyettese már korábban is hangsúlyozta: az egyetem mindent megtesz annak érdekében, hogy fiataljaik mielőbb partot érjenek, dolgozhassanak, elköteleződjenek.

„Az Építőmérnöki Kar érintett tanszékei a témaválasztásban (pl. TDK munka, projektfeladat téma, szakdolgozat/diplomamunka téma) segíthetik az ösztöndíjasokat úgy, hogy figyelembe veszik a Swietelsky igényeit, a témavezető oktatók együttműködnek a külső, Swietelsky konzulensekkel.”

A hallgatók hétköznapi terhelésének csökkentésére már az első ösztöndíj program során megoldást találtak:  

„A szükséges változásokat a Swietelsky menet közben meghozta, így például a sok teljesítményértékeléssel terhelt tanulmányi időszakban engedélyezte az ösztöndíjasok munkaóráinak átcsoportosítását. A munkáltatói oldal rugalmassága nagyban segítette a program hatékonyságát.”

Lovas Tamás bízik abban, hogy az infrastruktúra-építőmérnöki ágazat, azon belül a közlekedési létesítmények specializáció is népszerűbbé válik hallgatóik körében. „Emellett hiszünk abban, hogy az ösztöndíjprogram anyagi támogatása biztosítja, hogy az ösztöndíjasok nem vállalnak egyéb ipari munkát tanulmányaik mellett, így a Swietelsky által támogatott ismeretszerzésre koncentrálhatnak” – tette hozzá a dékánhelyettes.