Hírek

Hírek

Kivették részüket a szombathelyi pályaudvar felújításából a Vasúttechnika nehézgépei

Kivették részüket a szombathelyi pályaudvar felújításából a Vasúttechnika nehézgépei

Jelentős szerepet kapott a szombathelyi pályaudvar vágányhálózatának rekonstrukciójában a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. A vállalat mintegy 150 eszközből álló gépparkkal rendelkezik, amely hazai nagy- és kisvasúti építkezéseken és felújításokon is bevethető.

Októberben a 20-as vonal jobb és bal vágányán kitérőcseréket, valamint a vágányok újjáépítését hajtották végre. A vágányszabályozást a gyakran használt 08-475 UNIMAT 4S KIAG szabályzógéppel végezték el.

Novemberben pedig, a rekonstrukció befejező szakaszában a kőszegi és a soproni vonal vágányain dolgozott a Vasúttechnika: a vágányok elbontása, majd az alépítmény visszaépítése után a KIROW 1220-as daruval fektették vissza a készre szerelt kitérőket.

 

Fotók: Molnár Zsolt/magyarepitok.hu

 

A munkafolyamatról fotókat is készített a Magyar Építők.

A KIROW főként a vasútépítésben nagy jelentőségű, ezzel a munkagéppel elvégezhető feladatok:

  • kitérő bontása és fektetése (helyszínen előre lekötött vagy gyárban összeállított kitérő esetében is),
  • vágánymezők bontása és építése,
  • provizóriumok ki- és beépítése,
  • hídelemek mozgatása,
  • egyéb − csak vágányon megközelíthető − műtárgyak, elemek, gépek mozgatása.

 

 

Különlegessége, hogy letalpalás nélküli munkavégzésre is igénybe vehető, és mivel a daru önjáró, nem szükséges más vontató jármű alkalmazása sem, így a megemelt teherrel együtt képes munkaterületen belüli mozgásokra. A kitolható ellensúly növeli a gép terhelhetőségét.

 

 

A Székesfehérvár – Szombathely-vasútvonal a Dunántúl egyik legfontosabb vasútvonala, ám nyáron sebességkorlátozást kellett bevezetni a vágányokon. A GySEV szeptember végén kezdte el a vágányhálózat részleges felújításának első fázisát. A munkálatok várhatóan december elejére fejeződnek be, ezután pedig feloldják a nyáron bevezetett sebességkorlátozásokat is.